# #
HOME   >   Servicii   >   Serviciul de Arhivare Electronică

Serviciul de Arhivare Electronică

TRANSFOND este primul furnizor autorizat de servicii de arhivare electronică din România, în conformitate cu prevederile Legii 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică. Autorizările şi acreditările necesare au fost obţinute în baza ordinelor Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, nr. 521 şi 522 din 8 iulie 2009. MCSI a reînnoit în anii 2012 (Ordinul MCSI nr. 751), 2015 (Ordinul MCSI nr. 391), 2018 (Ordinul MCSI nr. 797) și 2021 (Decizia ADR nr. 373) autorizarea TRANSFOND privind centrele de date aferente arhivei electronice.

Prin oferirea e-Arhiv@, TRANSFOND asigură clienţilor acestui serviciu degrevarea de obligaţiile de îndeplinire a cerinţelor juridice şi tehnologice de acreditare ca administrator de arhivă electronică şi de autorizare a centrului de date pentru găzduire de arhive, precum şi de costurile ridicate de investiţii şi operare aferente implementării pe cont propriu a unei soluţii de arhivare electronică în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Pentru a accesa serviciile de arhivare electronică oferite de TRANSFOND sunt necesare cunoştinţe minime de utilizare a unui browser web, de utilizare a unei aplicaţii de semnare electronică a unui document, de utilizare a unui dispozitiv securizat de generare şi stocare semnătură electronică (token).

Serviciul se adresează instituţiilor financiar-bancare, societăţilor de asigurări, companiilor de leasing precum şi altor instituţii financiare din România.