Sistemul de arhivare electronică al TRANSFOND respectă în totalitate cerinţele Legii nr. 135/ 2007 - „Legea privind arhivarea documentelor în formă electronică”, ceea ce reduce povara generatorilor de arhive, outsourcing-ul devenind astfel posibil pentru acest tip de activităţi;
TRANSFOND este acreditat conform Legii nr. 135/2007 ca administrator de arhivă electronică şi autorizat ca centru de date pentru găzduirea arhivei electronice;
Documentele arhivate electronic (în sensul legii 135/2007) au valoare juridică (folosirea e-Arhiv@ duce la eliminarea cheltuielilor cu stocarea internă a documentelor electronice, care nu au valoare legală în instanţă);
Pentru arhivarea electronică a documentelor, beneficiarii serviciului e-Arhiv@ nu sunt nevoiţi să se acrediteze ca administratori de arhivă electronică şi nici să îşi autorizeze centrele de date - procese laborioase şi cu importante implicaţii financiare;
În cazul în care beneficiarii sunt participanţi la Sistemul Electronic de Plăţi, pentru toate serviciile oferite de TRANSFOND, excluzând serviciile personalizate, beneficiarii nu trebuie să facă investiţii suplimentare în infrastructură şi/sau echipamente; Achiziţionarea serviciului de arhivare electronică nu presupune taxă de conectare, ci doar plata serviciilor contractate şi oferite în mod curent;
e-Arhiv@ se caracterizează printr-un nivel înalt de securitate în ceea ce priveşte accesul la documente, în linie cu realizările similare din administrarea SEP, cu respectarea legislației și confirmate de acreditarea ca administrator de arhivă;
e-Arhiv@ are incluse facilităţi care asigură preluarea, de către un centru de recuperare în caz de dezastru, a operaţiunilor de consultare a arhivei electronice;
Documentele sunt stocate în centre de date de înaltă fiabilitate şi siguranţă, pe medii de stocare organizate ierarhic; Utilizarea interfeţei serviciului de arhivare electronică este extrem de facilă; Toate operaţiile efectuate în e-Arhiv@ sunt jurnalizate.